Kedves Olajfa Tagok, kedves Ismerőseim!

Két hét önkéntes karantén után úgy gondolom, hogy felnőttem a feladathoz, és megírom saját tapasztalataimat, gondolataimat, talán segíthet valakinek, hogy a saját helyzetét is tisztábban lássa.

Az életem fenekestől felfordult

Teljesen és fenekestől felfordult az életem, mint mindenkié. Olyan érzelmi, fizikai és lelki hullámvasúton mentem keresztül, amit sosem gondoltam volna magamról. Először még meg is ijedtem néhány reakciómtól, mert féltem, sírtam, csak bambán ültem, kiabáltam, bámultam a tévét, vártam, hogy valaki megmondja, hogy mikor lesz vége, nem volt kedvem semmihez, stb. Majd, amikor néhány percig újra önmagam voltam, körülnéztem, és a láttam, mindenki ugyanilyen. A lányom is sírt, kiabált, nem volt kedve felkelni, tanulni meg végképp nem.

Aztán jött egy csodálatos mondat valahonnan:

 „Találd meg magadban a biztonságot!”

És megkerestem.

Találtam egy ragyogó technikát, ami már elsőre is nagyon egyszerű, de nálam bevált. Már egy alkalom után sokkal nyugodtabban, mondhatni hasonló nyugalommal, mint „azelőtt”, tudtam hozzáállni a helyzethez. Tehát elkezdődött az újratervezés az életemben. Persze még csak 1-2 napra, de már ez is biztonságot és stabilitást ad.

És most elmondom a technikát, ha van kedvetek, csináljátok.

Ez nem csodaszer, nem elég egyszer, és akkor már rendben vagyok, hanem minden nap legalább egyszer, de hidd el, ha kipróbálod, és megérzed a hatását, többször is megcsinálod.

  1. Keress egy nyugis helyet, ahol néhány percig nem zavarnak. Helyezkedj el kényelmesen.
  2. Vegyél egy mély levegőt az orrodon, és lassan fújd ki a szádon.
  3. Csukd be a szemed.
  4. Képzeld magad egy nyugodt és biztonságos helyre. Ahol teljesen el tudod lazítani az izmaidat, gondolataidat erre a helyre tudod fokuszálni. Ez lehet bármilyen hely, tenger, erdő, víz, kastély, bármi, ami neked a biztonságot jelenti. Lehet egy állat vagy tárgy is, ami mellett biztonságban érzed magad.
  5. Most nézz körbe! Mi ez a hely? Hol vagy most? Valamilyen helyiségben vagy a szabadban?
  6. Mit érzékelsz magad körül? Milyen a hőmérséklet? Milyen színeket látsz? Érzel-e illatot? Próbálj minél több érzékszervet bekapcsolni.
  7. Fogalmazd meg, hogyan érzed most magad. Milyen szavakkal tudod leírni ezt az állapotot?
  8. Keresd meg a hívószót, ami a legjellemzőbb ebben a helyzetben, amiről fel tudod idézni ezt a nyugodt állapotot.
  9. Amikor úgy érzed, vegyél egy mély lélegzetet, lassan fújd ki, és nyisd ki a szemed.

Szánj erre a gyakorlatra napi 5-6 percet. Ha sokszor gyakorolod, akkor már a hívószó is be tudja indítani a folyamatot.

Amennyiben nem sikerül a folyamat, valahol elakadsz, vagy kérdésed van, írj a poszt alá, hátha valaki hasonló elakadással küzd. Ha inkább privátan szeretnéd, azt is megteheted. Várom visszajelzéseiteket, hogy sikerült, hogyan éreztétek magatokat a folyamat végén.

Írjatok, hogy milyen témában várjátok a támogatást, különösen a karantén és koronavírus témakörben.

Szeretettel:
Kriszta