Az egészség, nem a betegség hiánya

2020.02.26.

Az egészség nem csupán a betegség hiánya, a telkes testi, lelki és szociális jólét állapota. Az egészségünket hajlamosak vagyunk természetesnek venni. Megfeledkezünk arról. hogy törődjünk magunkkal, testi és lélekszinten egyaránt. Emellett a testünk jelzéseit is gyakran figyelmen kívül hagyjuk, pedig akkor lehetünk a leghatékonyabbak az egészségünk megőrzésében, ha esetenként állapotfelmérésen is részt veszünk.

A meridián diagnosztika eszözeivel

A meridián diagnosztika eszközeivel rálelhetünk bármilyen nem óriási, mégis a mindennapokban kényelmetlenséget okozó alvási problémával, emésztési zavarral vagy fejfájással, vagy bármi mással kapcsolatos okokra. Az okok megtalálásával és a megszüntetésével gyakran nagyobb bajnak vehetjük elejét. A testünk jelzéseit komolyan kell vennünk, mindig jelzi, ha gond van.

Mi az, amit tehetünk az egészségünk megőrzéséért?

Ahogyan a mondás tartja: „Az vagy amit megeszel!” Ezt nem kell teljesen szó szerint venni, de az egészségi állapotunk és az egészségi állapotunk között szoros összefüggés van. Nincsenek mindenkire minden esetben érvényes szabályok, nekünk magunknak kell kitapasztalnunk a sokféle irányzatból melyik, működik nekünk a leginkább. Hiába mondják, hogy mennyire egészséges étel a brokkoli, ha annyira puffadunk tőle, hogy a fogyasztása után lufinak érezzük magunkat. A táplálkozási szakértők szerint a napi ötszöri étkezés a tökéletes, de ha az időbeosztásunk vagy a testünk megelégszik a reggeli, ebéd, vacsorával, azzal már sokat tettünk az egészségünkért.

Fogyasszunk elegendő folyadékot

A folyadékfogyasztás fontosságáról minden fórumon sokat hallhatunk, mégsem teszünk érte eleget. A legjobb módja a folyadékbevitelnek a tiszta csapvíz. A mozgásról sem szabad megfeledkeznünk. Ha nem jut rá idő vagy még nem találtuk meg a nekünk leginkább megfelelő mozgásformát, akkor gyalogoljunk. Nagyon sokan végeznek ülőmunkát. Érdemes időnként átmozgatni magunkat néhány fej és karkörzéstől jobban fogjuk magunkat érezni.

Tartsuk tisztán a kezeinket

A gyakori kézmosással számos fertőzésnek elejét vehetjük, különösen megfázásos időszakban. A kialvatlanság is alapot a betegségeknek. Ha folyamatosan fáradtak vagyunk, az immunrendszerünk sem tudja megfelelően végezni a feladatát és fogékonyabbá válunk a betegségekre. A legtöbben igényeljük a nyolc óra alvást.

Ha teljesen egészségesek vagyunk, akkor is érdemes időnként egy állapotfelmérésre elmennünk megelőzés céljából, amire remek megoldást nyújt a meridián diagnosztika.