Mit tehetünk ha elkerül az álom?

2020.06.10.

Az alvászavarok sajnos minden korosztályt érintenek. A statisztikák szerint az alvással kapcsolatos gondok igen gyakoriak. A felnőtt generáció mintegy fele álmatlanul forgolódik és fáradtan, gyűrötten indul a munkába. A nők körében valamivel gyakrabban fordul elő, mint a férfiaknál. Az idő előre haladtával a alvászavar további növekedést produkál. Az 55 év felettiek mintegy 67 százaléka küzd alvászavarral, de ebből csupán csekély létszámban kérnek segítséget.

Az alvászavar többféle módon jelenhet meg

Alvászavarról nem csupán álmatlanság esetén beszélünk, ide tartozik az elalvási, átalvási és az ébredési zavar is. A nyugodt alvást a zajterhelés, az éjszakai munka vagy a több időzónát átívelő utazás is befolyásolja. Betegségek kísérő tünete is lehet. A depresszióban szenvedőknek 90 százalékát érinti. A mértéktelen alkoholfogyasztás, bizonyos gyógyszerek illetve hormonkészítmények mellékhatása is lehet az álmatlanság és sokak számára az időjárási frontok is alvási gondokat okoznak.

A nyugodt, pihentető alvás elengedhetetlen

Egészséges esetben alvással töltjük a napunk egyharmadát, a nyugodt, pihentető alvás elengedhetetlen a jó közérzetünkhez és a kielégítő fizikai állapothoz. Az elalvásig az agyunk különböző alvási szakaszokon halad át. Az éber alvási szakaszban az érzelmi benyomásainkat dolgozzuk fel a mélyalvási szakaszban pedig a testük regenerálódik. Az alváshiány az életünk minden területére hatással van: az étkezésünkre, a döntéseinkre, a problémamegoldó képességünkre, arra is, hogy mennyire bírjuk a stresszes helyzeteket és a kapcsolatainkra is.

Az élet több területén is gondot okozhat a kialvatlanság

Az alvászavarral küzdő emberek számára a kreatív feladatok is nehézséget okozhatnak, ezzel összefüggésben pedig a döntési képességük is csökken. Lassabban reagálnak a változásokra és nehezen boldogulnak az összetett feladatokkal is. A kialvatlanság koncentrációs zavarokat okoz, ami koordinációs zavarokhoz is vezethet.

Regeneráló, helyreállító folyamatok maradhatnak el

Az alvási idő alatt számos helyreállító, regeneráló folyamat zajlik a testünkben többek között a kollagénnel kapcsolatosan, amely a bőrünk feszességéét, rugalmasságáért felelős. Ha túl keveset alszunk, akkor gyorsabban öregszik a bőrünk, mert nem tud regenerálódni. Az alváshiány állansó éhséget is okoz a jóllakottságot az agynak megüzenő hormon alacsony szintje miatt. emiatt többet eszünk és magasabb kalóriájú, szénhidrátban és zsírban dús ételek után vágyunk.

A kialvatlan ember türelmetlen

A kialvatlan ember cinikus, érzelmileg bizonytalan és türelmetlen. Egy érzelmileg megterhelő helyzetre a kipihent ember normális reakciót mutat, a kialvatlan jó eséllyel túlreagálja. Ha azért alszunk keveset mert fáradtak vagyunk de mégsem sikerül elaludnunk és ha elaszunk az is rövid és felületes akkor érdemes minél előbb szakemberhez fordulni megoldásért. Kivizsgálás segít eldönteni szervi vagy pszichés ok van és az is lehet, hogy csupán az életmódváltás megoldást nyújt. Számos hasznos információhoz juthatunk biorezonaciás vizsgálat segítségével. A kapott eredmények alapján pedig a szakember további javaslatokat tesz a megoldáshoz, amely lehet kineziológiai kezelés életmód tanácsadás vagy biorezonacia kezelés is. A gyógynövények, gyógyteák, fitoterápia, fizikai közérzet javító terápiák, sportolás beiktatása a napirendünkbe együtt vagy külön is megoldást nyújthat az alvászavarok megszüntetésére.